رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد
سرخط خبرها

بهادری‌جهرمی: کلیات رتبه‌بندی معلمان در دولت تصویب شد| تغییر ساعت کاری ادارات در کل کشور

  • کد خبر: ۱۱۱۶۲۳
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
بهادری‌جهرمی: کلیات رتبه‌بندی معلمان در دولت تصویب شد| تغییر ساعت کاری ادارات در کل کشور
سخنگوی دولت از تصویب کلیات طرح "رتبه‌بندی معلمان" جلسه امروز هیات دولت خبر داد و گفت: طرح اصلاح ساعات کار اداری به منظور مدیریت مصرف برق در تابستان به تصویب رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، علی بهادری‌جهرمی در حاشیه نشست امروز هیأت دولت در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز آیین نامه اجرایی ناظر به قانون رتبه‌بندی معلمان در نشست هیأت وزیران مطرح و تصویب شد.

وی افزود: این آیین نامه هفت جلسه در کمیسیون‌های متعدد دولت مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به جایگاه معلمان گرامی و جامعه فرهنگیان موضوع نیاز به بررسی‌های کامل داشت تا شأن آن‌ها رعایت شود و با در نظر گرفتن تمام جوانب، کلیات آیین نامه به تصویب دولت رسید تا وزارت آموزش و پرورش بتواند در چارچوب این آیین نامه به سمت اجرای هرچه‌سریع‌تر و کیفی‌تر این قانون حرکت کند.

بهادری جهرمی درباره برخی انتقادات نسبت به عدم تطابق آیین نامه دولت با قانون مصوب مجلس برای رتبه‌بندی معلمان توضیح داد: دولت در چارچوب قانون رتبه‌بندی و با هدف اجرای این قانون آیین نامه آن را تصویب کرد و نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که قانونگذار قواعدی را در قالب قوانین مصوب برای اجرا به دولت ارجاع می‌کند. طبیعتاً هنگام تصویب یک قانون در مجلس هم صددرصد نمایندگان با تمام مفاد یک طرح یا لایحه موافق نیستند و ما در حوزه‌های مختلف شاهد برداشت‌های متفاوت هستیم، اما دولت خود را مکلف به اجرای قانونی می‌داند که به تصویب اکثریت نمایندگان مجلس رسیده است.

وی متذکر شد: مصوبات هیأت وزیران پس از تصویب از سوی هیأت تطبیق مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر سوء‌برداشت یا اختلافی وجود داشته باشد، موضوع را به دولت منعکس و دولت هم بر اساس مُرّ قانون اقدام به اصلاح مصوبه می‌کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی در خصوص اولویت دولت در عرصه سیاست خارجی و آخرین وضعیت مذاکرات ایران و عربستان گفت: موضع جمهوری اسلامی روشن است و دولت در عرصه دیپلماسی تعامل با همسایگان را در اولویت قرار داده و این مسیر را در چارچوب حفظ استقلال داخلی پیگیری می‌کند؛ محور این حرکت نیز افزایش تبادلات تجاری و اقتصادی بین این کشورهاست.

بهادری جهرمی افزود: سازمان توسعه تجارت خارجی که زیرمجموعه وزارت صمت است، فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده و یکی از جوامع هدف در بخش تجارت خارجی حوزه آفریقاست که برنامه‌هایی برای تقویت تعاملات در این حوزه در راستای شناسایی بازار‌ها و تسهیل و فراهم سازی زیرساخت‌های توسعه تجارت با این منطقه و تشکیل مراکز تجاری به‌منظور ارائه خدمات به تجار، در دستور کار دولت قرار دارد.  

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی دیگر درباره برنامه دولت برای کنترل گرانی‌های بازار به دنبال اجرای طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها، گفت: گروهی از کالا‌ها متأثر از ارز ترجیحی بودند و قیمت آن‌ها بر اساس ارز ترجیحی که به وارد کنندگان تخصیص داده می‌شد تعیین می‌شد، اما با تغییر شیوه پرداخت یارانه به این کالاها، نرخ جدید آن‌ها تصویب و اعلام شد.

وی افزود: بخش دیگر گرانی‌ها ناظر بر تمامی کالاها، صرف‌نظر از اجرا یا اجرا نشدن طرح عادلانه‌سازی یارانه‌هاست که شاهد افزایش قیمت کالا‌های اساسی و حامل‌های انرژی در سطح جهانی هستیم و نرخ برخی کالا‌ها نیز بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تغییر کرده؛ مثلاً نحوه محاسبه عوارض ورودی تا پیش از این مطابق  عدد ارز ترجیحی بوده است.

بهادری جهرمی ادامه داد: هر کالایی که وارد کشور می‌شود، در زمان محاسبه قیمت یک مبنایی داریم که تا پیش از امسال مبنای محاسبه ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده، اما قانونگذار تکلیفی را در قانون بودجه برای دولت پیش بینی کرد که این نرخ دیگر باید بر مبنای ای. تی. اس محاسبه شود که از نمونه‌های آن می‌توان به حقوق ورودی و سود گمرکی اشاره کرد که باید حدود ۵ تا ۶ برابر آن عدد قبلی محاسبه شود که موجب افزایش قیمت در همه کالا‌ها می‌شود و البته قانونگذار معادل آن نیز پیش بینی درآمد کرده است.

 وی اضافه کرد: مثال دیگر این است که در سه ماه پایانی سال گذشته شاهد اجرایی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده بودیم. دامنه شمول قانون افزایش یافت و حجم مالیات بر ارزش افزوده‌ای که از کالا‌های مختلف اخذ می‌شود هم افزایش یافت؛ طبیعتاً این حجم مالیات که توسط قانونگذار مصوب شده، بار تورمی را به‌جا خواهد گذاشت و در افزایش قیمت‌ها تأثیر دارد که باید روشن شود افزایش قیمت‌های موجود در بازار آثار عوامل متعددی همچون تورم جهانی، برخی از تصمیمات قانونی یا مقرراتی که آثار گرانی را در پی دارند است.

سخنگوی دولت با بیان این‌که ستاد تنظم بازار در این ایام به‌صورت روزانه تشکیل جلسه می‌دهد و قیمت‌ها را بررسی می‌کند که قیمت تمام شده این محصول چه میزان باید باشد، اظهار داشت: وقتی دستمزد کارگر امروز با دستمزد کارگر سال گذشته متفاوت می‌شود، قیمت تمام شده کالا نیز متفاوت می‌شود و اگر بالاتر از قیمت کالا عرضه شود سازمان تعزیرات با آن برخورد می‌کند.

بهادری جهرمی در ادامه در خصوص حادثه خارج شدن قطار مشهد - یزد از ریل هم گفت: در این حادثه که حوالی ۵ صبح رخ داد، به دلیل خروج سه واگن از مسیر خود پنج واگن مورد آسیب قرار گرفتند و تعدادی از هموطنان فوت کردند و تعدادی از عزیزان نیز مجروح شده‌اند که به محض وقوع این حادثه دلخراش تمامی مقامات منطقه‌ای به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: وزیر کشور در همان دقایق اولیه اطلاع از حادثه به‌صورت تلفنی به دولت گزارش اجمالی ارائه کرد و خودشان هم به‌جای این‌که هیأت دولت بیایند، به سمت منطقه رفتند و نیرو‌های امدادی و اورژانس هم به منطقه اعزام شدند و یک یک فروند هلی‌کوپتر هم به منطقه اعزام شد و با اعزام یک قطار دیگر، مسافران و عموم حادثه‌دیدگان به شهر یزد منتقل شدند.

بهادری جهرمی افزود: رئیس جمهور نیز ضمن تسلیت این حادثه دلخراش به هم میهنان عزیز دستوراتی را به‌منظور تسریع در رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگان و مصدومان و تسلی خاطر خانواده‌های جان‌باختگان صادر کردند و موارد اولیه‌ای هم در خصوص علت این حادثه اعلام شد، اما چون بررسی نهایی نشده قابل اعلام نیست. باید هم علت وقوع این حادثه مورد بررسی قرار گیرد و هم از تکرار چنین حوادث دلخراشی پیشگیری شود و اگر قصور و تقصیری در این زمینه بوده با متخلفان آن برخورد شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->